HANDELSBETINGELSER
VED KØB PÅ WWW.CAROLINEWEGENER.DK
HANDELSBETINGELSER
VED KØB PÅ WWW.CAROLINEWEGENER.DK
GENERELLE OPLYSNINGER
Guldsmed Caroline Wegener
Kompagnistræde 37
1208 København K
CVR nr.: 27114962
Telefon: 60896044
E-mail: caroline@carolinewegener.dk
PRISER
Hos Guldsmed Caroline Wegener tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.
BETALING
Guldsmed Caroline Wegener modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard eller Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i danske kroner (DKK) og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
LEVERING
Guldsmed Caroline Wegener tilstræber at afsende din ordre indenfor 5-10 arbejdsdage. For enkelte produkter kan der være længere leveringstid. Dette vil fremgå under oplysninger om produktet.
Du kan afhente bestilte varer i butikken, selvfølgelig uden fragtgebyr.
Vi leverer gratis i Danmark ved køb over 2000 kr. For køb under 2000 kr. er fragtprisen for levering i Danmark 60 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer kan sendes med PostNord, DAO, Bring eller GLS.
Vi pakker altid dine varer forsvarligt ind, men skulle pakken, når den ankommer til dig, være beskadiget eller bære præg af at have været åbnet, skal du med det samme tage kontakt til fragtselskabet.
REKLAMATIONSRET
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Er der tale om almindelig og forventelig slid foretager vi gerne reparation af egne produkter mod betaling.
Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Guldsmed Caroline Wegener vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes eller efter aftale indleveres til:
Guldsmed Caroline Wegener
Kompagnistræde 37
1208 København K
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
REFUSION
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
RETURRET
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag hvor du modtager ordren.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på caroline@carolinewegener.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende varen eller efter aftale indlevere den til:
Guldsmed Caroline Wegener
Kompagnistræde 37
1208 København K
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom. Returneringsomkostninger ved benyttelse af fortrydelsesretten skal du selv afholde.
VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
RETURNERING
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
VARENS STAND VED RETURNERING
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
TILBAGEBETALING
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
KLAGEMULIGHEDER
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportal for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: caroline@carolinewegener.dk